KALİTE
STANDARTLARIMIZ
Çalışanların
kaliteli ürün ve hizmet sunabilmesi ve müşteri ilişkilerini koruyabilmeleri
için bir takım noktalara dikkat etmeleri gerekmektedir. Üretimde ve hizmette
süratli, güvenilir ve düzenli olabilmenin yolu şirket politikasına uygun olarak
koyulmuş kuralların hayata geçirilmesidir. Aşağıda KALİTE STANDARDINI oluşturan
kriterlere bakacak olursak ;
� İş disiplini, işe bakış açısı ve iş prensiplerine uyması : Yapılan işin sorumluluğunu bilme, işe yönelik kurallara uyma, işini benimseme ve kendinden birşeyler katabilme iş başarısının temel ölçütlerindendir.
� İş sırasında oto kontrolünü sağlama : İş süreci içinde kendi sorumluluklarını bilme ve buna göre davranmayı ifade etmektedir.
� Uygulamada aldığı bilgileri beceriye dönüştürebilmesi : Çalışanın iş süreci içinde öğrendiği bilgiler teoride kalmayıp aynı zamanda uygulamaya dönüştürülmelidir.
� Kendini geliştirebilmesi ve üretken olması : Çalışanın sahip olduğu bilgilerle yetinmeyip araştırıcı olması, öğrendiği bilgilerin teoride kalmayıp aynı zamanda davranışa dönüştürmesi ve hayata geçirmesi gereklidir.
� Güven ortamının oluşmasında katkısının olması : Çalışanlar arasında iç müşteri ilişkisi içerisindeki iletişim güçlendirilmeli, karşılıklı güven ilkesi içinde çalışılmalıdır. Birbirine güvenmeyen çalışanlar arasında iletişim konusunda zorluklar yaşanır dolayısıyla bu durum tüm iş sürecini olumsuz yönde etkiler ve verimliliği düşürür.
� Arkadaşları ile yardımlaşma ve paylaşma : Aynı amaç ve hedefler doğrultusunda güç birliği ve ekip çalışması yapılarak verimlilik arttırılmalıdır.
� Çalışma arkadaşlarına davranış şekilleri : Personelin diğer çalışanlar ile iletişim biçimini ifade eder. İletişimin BİZ bilinci içerisinde oluşturulması gerekir.
� Hijyenik ortam oluşturmak ve kişisel hijyene önem vermek : Üretimde kaliteyi oluşturmanın birincil yollarından birisi çalışma alanlarının aynı zamanda kişisel temizliğin öneminin bilincine varılmasıdır. Bu bilinç sadece çalışma süresi içinde değil tüm yaşama yönelik olmalıdır.
� İşyeri ekipmanlarını düzenli ve temiz şekilde kullanmak: Makine ve ekipmanları kullanmadan önce kullanım kılavuzları dikkatli bir şekilde okunmalıdır. Cihazların çalışmaları izlenerek bir arıza durumunda ilgili yerlere hemen haber verilmelidir. Personel işi ile ilgili olmayan veya nasıl çalıştırıldığını bilmediği ekipmanları kullanmamalıdır.
� Hammaddeleri usulüne göre kullanmak ve muhafaza etmek : Ürünün doğru yerde, doğru miktarda, doğru şekilde kullanımı ve muhafazası verimlilik ve üretim kalitesi açısından önemlidir.
� Personelin işe zamanında gelmesi : İş sürecindeki zaman kaybını ve zaman kaybından kaynaklanan sıkıntıları engellemek için tüm personel çalışma programına uygun olarak işe zamanında başlamalı ve geçerli mazeretleri olmadıkça bu programı takip etme konusunda hassas olmalıdır.
� Sigara içmek : Çalışanlar müşteriye ait yerlerde ve üretim alanları içinde hem kendi hem de diğer insanların sağlıklarını korumak aynı zamanda üretilen ürünlerin kalitesinin bozulmasını engellemek için sigara içmemelidir.
� Ziyaretçiler ile özel telefon görüşmeleri : İş sürecini aksatacağından dolayı çalışma saatleri içerisinde özel ziyaretçi kabul edilmemeli ve acil durumlar haricinde telefon görüşmesi yapılmamalıdır.
Sıraladığımız tüm bu noktalar restoranımızın işleyişinde temel prensipleri oluşturan ve bir işletmenin başarılı olabilmesi için gerekli olan hayati konulardır.
� İş disiplini, işe bakış açısı ve iş prensiplerine uyması : Yapılan işin sorumluluğunu bilme, işe yönelik kurallara uyma, işini benimseme ve kendinden birşeyler katabilme iş başarısının temel ölçütlerindendir.
� İş sırasında oto kontrolünü sağlama : İş süreci içinde kendi sorumluluklarını bilme ve buna göre davranmayı ifade etmektedir.
� Uygulamada aldığı bilgileri beceriye dönüştürebilmesi : Çalışanın iş süreci içinde öğrendiği bilgiler teoride kalmayıp aynı zamanda uygulamaya dönüştürülmelidir.
� Kendini geliştirebilmesi ve üretken olması : Çalışanın sahip olduğu bilgilerle yetinmeyip araştırıcı olması, öğrendiği bilgilerin teoride kalmayıp aynı zamanda davranışa dönüştürmesi ve hayata geçirmesi gereklidir.
� Güven ortamının oluşmasında katkısının olması : Çalışanlar arasında iç müşteri ilişkisi içerisindeki iletişim güçlendirilmeli, karşılıklı güven ilkesi içinde çalışılmalıdır. Birbirine güvenmeyen çalışanlar arasında iletişim konusunda zorluklar yaşanır dolayısıyla bu durum tüm iş sürecini olumsuz yönde etkiler ve verimliliği düşürür.
� Arkadaşları ile yardımlaşma ve paylaşma : Aynı amaç ve hedefler doğrultusunda güç birliği ve ekip çalışması yapılarak verimlilik arttırılmalıdır.
� Çalışma arkadaşlarına davranış şekilleri : Personelin diğer çalışanlar ile iletişim biçimini ifade eder. İletişimin BİZ bilinci içerisinde oluşturulması gerekir.
� Hijyenik ortam oluşturmak ve kişisel hijyene önem vermek : Üretimde kaliteyi oluşturmanın birincil yollarından birisi çalışma alanlarının aynı zamanda kişisel temizliğin öneminin bilincine varılmasıdır. Bu bilinç sadece çalışma süresi içinde değil tüm yaşama yönelik olmalıdır.
� İşyeri ekipmanlarını düzenli ve temiz şekilde kullanmak: Makine ve ekipmanları kullanmadan önce kullanım kılavuzları dikkatli bir şekilde okunmalıdır. Cihazların çalışmaları izlenerek bir arıza durumunda ilgili yerlere hemen haber verilmelidir. Personel işi ile ilgili olmayan veya nasıl çalıştırıldığını bilmediği ekipmanları kullanmamalıdır.
� Hammaddeleri usulüne göre kullanmak ve muhafaza etmek : Ürünün doğru yerde, doğru miktarda, doğru şekilde kullanımı ve muhafazası verimlilik ve üretim kalitesi açısından önemlidir.
� Personelin işe zamanında gelmesi : İş sürecindeki zaman kaybını ve zaman kaybından kaynaklanan sıkıntıları engellemek için tüm personel çalışma programına uygun olarak işe zamanında başlamalı ve geçerli mazeretleri olmadıkça bu programı takip etme konusunda hassas olmalıdır.
� Sigara içmek : Çalışanlar müşteriye ait yerlerde ve üretim alanları içinde hem kendi hem de diğer insanların sağlıklarını korumak aynı zamanda üretilen ürünlerin kalitesinin bozulmasını engellemek için sigara içmemelidir.
� Ziyaretçiler ile özel telefon görüşmeleri : İş sürecini aksatacağından dolayı çalışma saatleri içerisinde özel ziyaretçi kabul edilmemeli ve acil durumlar haricinde telefon görüşmesi yapılmamalıdır.
Sıraladığımız tüm bu noktalar restoranımızın işleyişinde temel prensipleri oluşturan ve bir işletmenin başarılı olabilmesi için gerekli olan hayati konulardır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder