10 Eylül 2014 Çarşamba

SERVİS PERSONELİNİN ÜÇ ANA GÖREVİ



SERVİS PERSONELİNİN ÜÇ ANA GÖREVİ
  • KARŞILAMA

  • AĞIRLAMA

  • UĞURLAMA

1. KARŞILAMA

Misafirlerin karşılanması ilk ve esas olarak, restaurant şefi tarafından girişte yapılır. Misafirler genellikle aşağıdaki beklentiler içerisinde olurlar. Misafir fark edilmek ister. Misafir beklendiğini hissetmek ister. Misafir kendisi için bir şeyler yapıldığını görmek ister. Misafir güler yüz , saygı ve nezaket ister. İlk karşılamadan sonra garson postasındaki masaya gelen misafiri karşılar ve aynı beklentileri yerine getirir. Varsa paltolar alınır, önce bayanlar olmak üzere oturanların sandalyeleri çekilir ve misafirlerin rahatça yerleşmeleri sağlanır.

2. AĞIRLAMA

Misafirlere ilk olarak menü kartları verilir. Menü ilk olarak varsa hanıma,birkaç hanım varsa ilk olarak ev sahibi beyin sağındakinden başlayarak ve ilk sayfası açık olarak kişinin sağ tarafından takdim edilir. Menü takdiminden hemen sonra su servisi yapılır ve aperatif içecek sorulur. Bu işlem içki arabası masaya getirilerek de yapılabilir. Bu sırada komi kızarmış ekmek ve tereyağı servisi yapar. Aperatifler köpük, soğukluk, kendine has koku ve tatlarıyla mideyi yemeğe hazırlarlar. Aperatif olarak:
  • Biralar Beyaz şaraplar Klasik aperatifler.
  • ( Sherry,Porto,Mader şaraplarının sek ve dömisek olanları )
Modern aperatifler :
  • Vermutlar ( Martini,Cinzano,Carpano vs.)
  • Anasonlu içkiler ( Rakı,Pernod vs. )
Diğer modern aperatifler
  • ( Campari,Dubannet,Bitter rossi,Cynar,St.raphael )
Aperatifler beklenirken misafirler kararlarını vermiş iseler duruma göre ev sahibinin sağından veya önce hanımlar olmak üzere siparişler alınır. Sipariş alınırken misafirlere yemekleri nasıl arzu ettikleri sorulur.
  • Çok az pişmiş  (E) englısh
  • Rare  Az pişmiş  (r)
  • Orta pişmiş ( M ) Medium
  • Çok pişmiş ( W ) Welldone
Varsa fazla kuverler ve kullanılmayacak bardaklar alınır. Siparişler mutfağa bildirilir. Aperatif içki sipariş edilmemişse içecek siparişleri servis edilir. Yemekler sırasıyla servis edilirken biten içki bardakları alınır ve tekrar istenip istenmediği sorulur. Masada şarap açılmış ise boşalan bardaklara servis yapılır. Servis sırasında sık sık, fakat rahatsız etmeyecek şekilde masalara uğranıp onlarla ilgilenildiği hissettirilir. Bu sayede masadaki eksikleri ve fazlaları rahatlıkla takip etmiş oluruz. Kül tablalarının sık sık değiştirilmesi unutulmamalıdır. Kül tablasını değiştirirken temiz olan kül tablasını, kirli olanın üzerine kapatıp ikisi birden alınır. Kirli olan sol elde bırakılıp, temiz olan tekrar masaya konur. Kül tablasında sigara yanıyor ise görevli buna kesinlikle dokunmaz ve misafire nazikçe hatırlatır. Misafir sigarasını aldıktan sonra değiştirilir.Kül tablası her söndürülen sigaradan sonra değiştirilmelidir. Masaya dökülen kırıntılar varsa masa fırça ve faraşıyla temizlenir. Faraş masanın kenarında tutulup, fırçayla misafire doğrudan olamayacak şekilde çekilip temizlenir.
  • Yemekten sonra vücuda bir rehavet çöker. İnsan durgunlaşır ve uykusu gelir. Bu durgunluğu atabilmek için yemekten sonra hazmı kolaylaştırıcı ve bünyeyi uyarıcı içecekler alınır. Bu içecek grubuna Dijestifler ( Digestive ) denir. Garson yemekten sonra misafirlerden uyarıcı olarak kahve veya çay ( siyah ve yeşil ), Hazmettirici olarak kanyak ve likör siparişi alır.

3. UĞURLAMA

Servis hizmetinin son basamağı hesabın takdimi ve tahsilidir. Bu işlemi de yaptıktan sonra gitmek üzere kalkan misafirlerin sandalyeleri çekilir,varsa paltoları getirilir. Saygı ve nezaketle uğurlanır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder