13 Eylül 2014 Cumartesi

SERVİS PERSONELİ MİSAFİR İLİŞKİLERİ TALİMATI



MİSAFİR İLİŞKİLERİ TALİMATI

AMAÇ: Servis personeli  servis sırasında misafir ilişkilerin de hedeflenen misafir memnuniyetini yakalamak ve servis standartlarının uygulanabilirliğine yardımcı olmak.

KAPSAM :Tüm departmanlar mutfak ve servis departmanları müdür,şef supervisor,captain ve diğer personelin servis sırasında ve misafirlerle beraberken davranış kuralları :

İŞLEM DETAYLARI :

·         Servis esnasında daima gülümseyin yüzünüzde aksini düşündürecek bir ifade olmamalıdır.
·         Misafirler günün temennisine göre mutlaka güler yüzlü bir şekilde selamlanmalıdır.( hoş geldiniz,iyi günler,afiyet olsun,teşekkür ederim,memmuniyetler vs…)
·        Servis alanlarında  misafir varken, çalışanlar misafir masalarında veya başka bir yerde gruplar halinde toplanmamalıdırlar
·         Çalışma arkadaşlarınla kısa konuşulmalı asla gruplar halinde toplanılmamalıdır.
·        Çalışma arkadaşlarınızla yapacağınız konuşmalarınızı alçak sesle ve  diğer misafirler rahatsız olmayacak şekilde yapmalısınız.
·         Servis alanları içersinde kesinlikle misafir veya çalışma arkadaşlarınızla tartışmayın.
·         Servis esnasında her zaman dik ve ilgili bir şekilde yürüyünüz telaşlı ve aceleci gözükecek davranışlardan kaçınınız.
·         Misafirlerle fazla  konuşmalardan kaçının onların yemeklerinin/içeceklerinin yarım kalmasına ve ara vermesine sebep olmayın anlatacaklarınızı çabuk ve dikkatli söyleyin.
·        Eğer misafirin yediği ve içtiği bir şeyle şikayeti varsa onun derhal değiştirilmesi ve bu işlem hızlı yapılmalı ayrıca amirinize bilgi vermelisiniz.
·         Servis esnasında herkes öncelikle kendi istasyonundan sorumludur. Vakit buldukça ve diğer arkadaşlarınızın yardıma ihtiyacı olduğunda mutlaka yardım edilmelidir
·         Personel hiçbir zaman servanta, masaya , sandalyeye yaslanarak durmamalıdır.
·         Personel hiçbir zaman servis sırasında ellerini göğüs hizasında birleştirerek kollarını bağlamamalıdır.
·         Personel servis esnasında hiçbir zaman ellerini cebine sokmamalıdır.
·         Tüm personel özellikle servis alanı vucudunu,saçını,veya herhangi bir nesneyle temasından sonra mutlaka ve sürekli olarak ellerini yıkamak zorundadır
·         Servis saatleri içerisinde asla yanında telefon bulundurmamalıdır veya kullanmamalıdır. Mesai başlangıcında telefonu ilgili kişiye teslim etmelidir. Sadece acil durumlarda izin istenilir ve görüşülür.
·        Servis istasyonunda boş zamanlarında her zaman misafirlerin seni ve senin misafirleri görebileceğin noktada durulmalıdır.
·         Misafirlerin ihtiyaçları konusunda dikkatli olunmalıdır daima içecekler sorulmalıdır.
·         Servis sırasında veya servis sonrası misafir alanlarında asla bir şeyler yenilip içilmemelidir
·        Servis esnasında diğer misafirleri ve çalışma arkadaşlarınızı veya  başka bir yeri parmak işaretiyle göstermeyin
·         Misafir ile diyaloglarınızda misafir ile aynı fikirde olmasanız bile daima alçak gönüllü olun
·         Nazik olunmalıdır kendi işinle ilgisi olmayan konularda misafirle asla bir konuşma başlatılmamalıdır
·         Şahsi sorunlarınızı konuklara anlatmayınız
·         Misafir sorunlarında mutlaka şefinize/amirinize haber veriniz.
·         Çalışma alanı yakınlarında,kapı önünde sigara içilmeyecek  ve telefonla görüşmeler yapılmayacaktır.


NOT:   Tüm personelin uyması gereken kurallardır.
Müdürler ve şefler personeli bu doğrultularda yönlendireceklerdir.


  
    HAZIRLAYAN
      CEYHUN ARAT                                                                                                                                          

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder